Koučingas organizacijoms
Organizacijos šiandien privalo būti modernios, lanksčios, gebančios operatyviai reaguoti į besikeičiančius aplinkos veiksnius. Rašant apie naujus sprendimus verslo valdymo srityje pabrėžiama, kad dėl nuolat kintančių verslo sąlygų, atsirandančių naujų iššūkių (tokių, kaip globalizacija, įvairaus pobūdžio krizės, augantys klientų poreikiai, tobulėjančios technologijos), verslas priverstas veikti taip, kad galėtų greitai ir lanksčiai reaguoti į aplinkos veiksnius. Suprasdamos pokyčių būtinumą organizacijos jau keletą dešimtmečių kinta, nuo hierarchinio valdymo principo pereidamos prie lankstaus valdymo požiūrio.
Šie pokyčiai tampa veiksniais, kurie formuoja minkštųjų įgūdžių tobulinimo poreikį darbo vietoje. Minkštieji įgūdžiai yra organizacijos konkurencinis pranašumas rinkoje, kuris labiausiai lemia žmogiškųjų išteklių gebėjimą kurti vertę ir pasiekti profesinį augimą savo darbe.
Organizacijos ir atsakomybės keičiasi itin greitai, reikalaudamos, kad darbuotojai atnaujintų savo įgūdžius ir prisitaikytų prie „naujo žaidimo“ taisyklių. Nors dažnai kelias nuo žinių apie naujus dalykus iki įgūdžių, patirties įgavimo ir kompetencijų susiformavimo yra gana sudėtingas ir ne toks jau parastas procesas, ypač siekiant tvarių pokyčių darbuotojui ir organizacijai.
Minkštieji įgūdžiai yra gan sunkiai treniruojama sritis, nes jų įtvirtinimas reikalauja nuolatinio dėmesio ir ypatingų vidinių pastangų, todėl svarbu akcentuoti ne tik pirminį žinių įgijimo etapą, bet ir tolimesnį įgūdžių įtvirtinimo procesą, skatinant darbuotojo sąmoningumą, darbo faktorių reikšmės įvertinimą, galimybių ir alternatyvų apžvalgą, kurie daro įtaką visam procesui ir norimam pasiekti rezultatui.
Ko tikėtis iš koučingo sesijos?
-
Įgūdžių ir kompetencijų lavinimo
-
Sąmoningumo skatinimo
-
Saviorganizacijos augimo
-
Savęs ir tarpusavio supratimo didinimo
-
Bendradarbiavimo didinimo
-
Komunikacijos gerinimo
-
Kritinio mąstymo skatinimo
-
Sprendimų priėmimo gerinimo
Išorinio koučingo specialisto paslaugos įmonės darbuotojams privalumas yra koučingo sesijų profesionalumas ir pagalba pradedantiesiems vidiniams koučingo specialistams bei galimybė darbuotojams kalbėtis visiškai atvirai dėl nesaistančių pavaldumo ir organizacinės atskaitomybės ryšių.
Sudaromas trišalis susitarimas tarp koučingo specialisto, darbuotojo ir organizacijos, kuris užtikrina skaidrumą, atvirumą, sąžiningumą ir konfidencialumą. Pirmiausia aptariama esamą situaciją, išgryninamos problemas, identifikuojama, ką svarbiausia vertėtų paliesti, kas būtų vertinga organizacijai ir darbuotojams. Kartu aptariamas pasiektų rezultatų matavimas bei koučingo sesijų metu suplanuotų veiksmų atskaitomybė.